تودهني امام جمعه موقت تهران به سفير انگليس

به گزارش روز جمعه خبرنگار سیاسی ایرنا سخنران پیش از خطبه های نمازجمعه، حجت الاسلام والمسلمین سیدرضا تقوی رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه بود. وی با محور سیره نبوی سخنرانی کرد و خصلت های خواص بی‌بصیرت را برشمرد. تقوی همچنین یکصدمین سال ولادت آیت الله طالقانی اولین امام جمعه تهران پس از پیروزی انقلاب اسلامی را گرامی داشت و از وی به عنوان مجاهد فرزانه، مفسر قرآن، نهج‌البلاغه شناس برجسته و مبارزی شجاع و ولایتمدار یاد کرد.

**تعدادی از نمایندگان کشورهای اسلامی مهمان نمازجمعه امروز تهران بودند. با پایان سخنان تقوی یکی از این نمایندگان ضمن برخاستن از جای خود، با صدای بلند و با لهجه عربی برای سلامت رهبر معظم انقلاب اسلامی و شادی روح بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی صلوات فرستاد. حرکت وی مورد توجه و استقبال نمازگزاران تهرانی قرار گرفت.

**بر روی پارچه نوشته ای در جلوی جایگاه نماز جمعه جمله ای از رهبر معظم انقلاب با عنوان بیداری اسلامی در جهان مرهون شجاعت امام خمینی(ره) است به چشم می خورد. بر روی بنر دیگری نیز این جمله امام راحل با مضمون همه بدانند امریکا و اسراییل با اساس اسلام دشمن هستند دیده می شد..**برف و سرما مانع حضور گرم نمازگزارن تهرانی در نماز جمعه نشده بود.

با وجود سرمای هوا و بارش برف در پایتخت، علاوه بر صحن اصلی برگزاری نماز جمعه، خیابان های اطراف آن نیز مملو از جمعیت نمازگزار بود.**بر روی بنری در جایگاه ویژه مصلای جمعه، درگذشت مرحوم بروجردی داماد امام راحل، تسلیت گفته شده بود. بر روی بنر دیگری نیز 14 اسفند سالروز تاسیس کمیته امداد امام خمینی(ره) گرامی داشته شده بود.

خطیب جمعه تهران نیز در سخنانش ارتحال مرحوم بروجردی، آیت الله محمدعلی حکیم و دکتر ابوالقاسم گرجی را تسلیت گفت و سالروز تاسیس کمیته امداد را گرامی داشت.**خطبه های این هفته نمازجمعه پایتخت با تکبیرهای فراوان همراه بود. آیت الله سد احمد خاتمی در خطبه های دوم با اشاره به قرار گرفتن نام خود در لیست تحریم اروپا و با بیان اینکه این هفتادمین خطبه ای است که می خواند تاکید کرد: به خود می بالم که مورد بغض استکبار هستم.

اگر تندروی حرکت در مسیر اسلام و ولایت است من به این تندروی افتخار می کنم. این سخنان خاتمی با تکبیر بلند نمازگزارن مواجه شد.**خطیب جمعه تهران همچنین با اشاره به درخواست های سفیر انگلیس در تهران برای ملاقات با وی گفت: در تابستان گذشته دومرتبه سفیر انگلیس از بنده تقاضای ملاقات کرد اما من به این مامور انگلیس تودهنی زدم.

.. تا آخرین نفس در مسیر اسلام و ولایت هستیم و حاضریم جانمان را در این راه فدا کنیم. این سخنان خاتمی نیز با تکبیر همراه شد. **هنگامی که خاتمی خطاب به غربی ها تصریح کرد که یک ساعت زندگی در ایران اسلامی را به یک عمر زندگی در بلاد کفرآلود شما نمی دهم، نمازگزاران جمعه تکبیر بلندی سر دادند. عضو هیات رییسه مجلس خبرگان رهبری همچنین با اشاره به ادعای خنده دار غربی ها در مصادره کردن اموال 80 شخصیت ایرانی از جمله او در بانک های خارجی گفت: بنده یک حساب سیبا دارم که شهریه مراجع را در آن واریز می کنند، اگر مایلید این را مصادره کنید.

**تشکر از گزارش نمایندگان مجلس در مورد فتنه 25 بهمن، خیزش پرخروش جهان اسلام، تاکید بر پرهیز از فحاشی و هتاکی، نهی خرافات، خیانت سران فتنه در 25 بهمن و دیکتاتوری قذافی در لیبی از دیگر محورهای سخنان آیت الله خاتمی بود. امام جمعه موقت تهران تاکید کرد: در 20 ماه فتنه، نظام با پیاده نظام دیکتاتورها جنگیده است و در این مدت نظام همه همتش را برای پاسداری از جمهوریت و رای مردم به کار گرفته است.

**خطبه های اول نمازجمعه تهران ساعت 12:45 و خطبه های دوم ساعت 13:15 به پایان رسید. **نمازگزاران هنگام ترک مصلای جمعه، دعای فرج را زمزمه کردند. آنها همچنین برای شادی روح مرحوم بروجردی دامام امام راحل، آیت الله حکیم و دکتر ابوالقاسم گرجی فاتحه خواندند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا